Apologia de l’escola concertada

No s’entén gaire que des d’alguns sectors es gosi criticar l’escola concertada, quan la seva discriminació i la seva situació d’absoluta inferioritat davant de la pública resulta més evident any rere any…! Convé, doncs, malgrat que no sigui gaire popular ni políticament correcte – i, encara menys, progressista… – fer-ne pública apologia: sense ella l’educació, al nostre país, seria impossible.

Els representants de l’escola concertada no fan més que tractar de defensar un dels seus pilars bàsics i elementals: el dret inalienable dels pares i mares a escollir lliurement l’escola on volen que estudiïn els seus fill, sense ingerències de cap mena de l’administració.

Malauradament, el Departament d’Educació tendeix, cada vegada més, a posar traves a aquesta liberalització. A l’inrevés, en instaurar la zonificació el que fa es sovietitzar el dret a l’educació: fent prevaldre les necessitats del país per damunt dels drets dels pares… En limitar les seves opcions dins del marc d’una zona, ofeguen la pluralitat escolar, impulsen el uniformisme i neguen el dret fonamental d’escollir lliurement.

Com es pot entendre – i acceptar! – aquesta situació, en un món que tendeix cada vegada més al liberalisme econòmic i social? Què pretén, aquest govern d’esquerres desorientat? Imposar un model educatiu bast en un ideari totalitari soviètic? Anul·lar el règim de llibertats democràtiques del món capitalista? Garantir un únic sistema educatiu? Adoctrinar l’alumnat ideològicament?

Què no paguen impostos, també, les mares i pares de l’escola concertada? Segurament, més i tot que no pas els de la pública… Només han de servir per a l’escola pública…? Per quin motiu, doncs, es discrimina constantment l’escola concertada? Què no compleix, també, un servei públic…!

Tanmateix, el més greu no és pas la seva discriminació econòmica, ho és molt més la seva discriminació social…

Com és possible que l’administració, amb el seu afany dirigista, permeti que els pares dels alumnes immigrants amb menors recursos econòmics discriminin la concertada i optin, de manera majoritària, per la pública? Com és possible que la discriminin tan evidentment, concentrant-se quasi exclusivament en escoles públiques, com més marginals millor? Com és possible que, segon les estadístiques del curs 2006-2007 (les darreres disponibles), les concertades, que escolaritzen el 39,46 % dels alumnes d’infantil i primària, no es beneficiïn més que d’un 13,27 % dels immigrants i d’un 14,52 % dels que tenen “necessitats educatives especials”, respectivament?

Com l’administració, tan propensa al multiculturalisme, permet, aquesta discriminació tan sagnant en benefici de les públiques, que, tot i escolaritzant el 60,54 % de la població escolar, són premiats amb un 86,73 % dels alumnes immigrants i amb un 85,48 % dels que tenen “necessitats específiques”?

Com permet la Generalitat que es perpetuï aquesta intolerable discriminació de l’escola concertada? Com si no haguessin de patir prou la guetització d’estar situades als barris més exclusius, de comptar amb les millors instal·lacions i d’haver d’escolaritzar els alumnes de les classes més benestants…!

dimarts, 9 de setembre del 2008

 

[download#21#image]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tagged with 

5 thoughts on “Apologia de l’escola concertada

  1. És una gran injústicia!.
    Però la més gran de totes, que no l’has anomenada, és que pobrets! encara han de pagar per anar a escola.

  2. Poc informat says:

    No coneixes la realitat del teu pais.
    Tu sap com funciona la concertada a Manlleu o a Vic…
    I a sobre vas de prepotent i de intelectual.
    Quina vergonya.

  3. Visita les escoles d'Osona says:

    Suposo que vas de provocador i provoques perquè se’t llegeixi la teva columna i així justificar-te el teu sou. NO has trepitjat les escoles concertades d’Osona, no saps res de res. Estàs parlant d’una certa escola concertada d’alguna barriada concreta de Barcelona que no correspon a la realitat d’avui, i menys a la comarca!

  4. La interpretació del món des de la ideologia més radical fa perdre la realitat. Si vius en un món fictici com pots saber la tasca social que fa l’escola (concertada o pública) en el seu entorn. Veig que la ironia és fàcil, tan fàcil com la demagògia i aquesta és la que al llarg de la història han fet servir alguns estadistes, el nom dels quals voldria oblidar, d’esquerres i dretes pro pública o pro concertada. El liberalisme no concerta, no subvenciona cada ú s’espavila, a uns els surt molt econòmic i als altres molt car, uns poden pagar i els altres no. Tens raó en una qüestió, l’estat ha de garantir la capacitat de triar del pobre i del ric, això si que fora justícia, o no? Perquè la resta és pura ideologia i, aquesta no et deixa interpretar el teu món.

  5. En aquest país, l’educació no sobreviuria sense l’escola concertada i, sinó para atenció a la despesa que li representa al govern una i una altre. Les condicions en las quals treballen no són ni de bon tros tan privilegiades ni elitistes com suggereixes.
    Informat si us plau.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *